Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Jak bude vypadat život v Řecku za 10 let

Rate this post

Anketa, napište komentář.

Milí přátelé v Řecku i mimo Řecko. Země teď prochází velkými změnami a co člověk, to názor. Pravděpodobně jste nemohli volit, ale názor na situaci v Řecku jistě nějaký máte. Neočekáváme, že se tady rozvine hluboce akademická diskuze, ale budeme moc rádi, když nám do komentářů napíšete, co si myslíte.

Několik otázek pro inspiraci : Co si myslíte o vítězství levice? Podaří se vyjednat zmírnění podmínek splácení dluhu? Myslíte si, že se vztahy mezi Němci a Řeky vyostří? Bude mít zbytek zemí Evropské unie jiný názor? Zruší se daň z nemovitosti a vymyslí se nová daň? Je reálné vystoupit z Evropské Unie? Jak bude podle vás vypadat život v Řecku za deset let?

Pokud nechcete uvést do komentářů jméno, nemusíte, stačí přezdívka. Děkujeme za každý názor.

50 Comments

  • Darka
    Posted 2.2.2015 at 10:56

    Trochu mě děsí křesla Xrisi avgii, co to znamená pro přistěhovalce…..

    Odpovědět
  • alena
    Posted 2.2.2015 at 11:02

    [1] toho se asi taky bojim nejvic 🙁

    Odpovědět
  • alena
    Posted 2.2.2015 at 11:02

    [1] toho se asi taky bojim nejvic 🙁

    Odpovědět
  • Jitka
    Posted 2.2.2015 at 11:06

    Mě nedávno překvapilo, že manžel mé české kamarádky podporuje xrisáky a přitom má českou ženu a česko-řecké děti, asi to nemají všichni u nich v hlavě v pořádku, nechápu.

    Odpovědět
  • Skeptik
    Posted 2.2.2015 at 11:07

    Ja se bojim toho, ze sliby chyby. Ale zase si rikam, ze o moc hur uz tu byt nemuze, tak treba bude lip…

    Odpovědět
  • Jarda
    Posted 2.2.2015 at 11:09

    Za deset let tu bude zase to staré dobré Řecko, možná chudší, lidé skromnější, brambory na zahrádce. Prý chtějí vymyslet daň za pěstování vlastních plodin na zahrádce. Uffff……..

    Odpovědět
  • cherry
    Posted 2.2.2015 at 11:13

    Jen ať vyženou všechny Pakistánce a přistěhovalce. tady člověk nezavadí o normální práci- všichni všecko dělaj načerno a neplatí žádný ensima a pak my nemáme co jíst. My s k nim taky neženem. A tady jsme na půde evropský unie!

    Odpovědět
  • Viko
    Posted 2.2.2015 at 11:14

    Jitko,myslíš ,že všichni kteří volili X auvgi to nemaj v hlavě v pořádku?Dost prostoduchá úvaha.

    Odpovědět
  • Jarda
    Posted 2.2.2015 at 11:15

    [7] Jsi blázen? a ty jsi našinec nebo tak trochu shnilá třešnička ze středu Evropy, co taky bere práci?

    Odpovědět
  • Jitka
    Posted 2.2.2015 at 11:17

    [8] No, ti co jsou ze smíšeného manželství a volili xrisí, tak nejsou normální 🙁

    Odpovědět
  • ostrovanka
    Posted 2.2.2015 at 11:50

    Já jsem celkem optimistka. I když bych Syrizu nevolila, ani kdybych volit mohla, s některými jejich názory souhlasím. Třeba, že někde udělali “soudruzi” věřitelé chybu, když po letech utahování opasků má Řecko větši dluh než předtím. Takže ten mechanismus nefunguje a je třéba ho změnit. A jak se zda, Evropa s tím bude (chtě-nechtě) souhlasit. Takže já myslím, že za deset let se Řecko vyrovná Evropě, bude více pracovnich příležitosti a ten, kdo bude chtít opravdu pracovat, bude mít šanci. I když z chudých lidí se asi boháči nestanou, ale možná nebudou žít pod hranicí chudoby. Řecko má velký potenciál, jen ho musí někdo schopný využít.

    Odpovědět
  • Nat
    Posted 2.2.2015 at 11:58

    Ac nejsem zadny politicky expert musim uznat syrize jednu vec a to ze to co slibovala pred volbami hodne rychle zacala delat. Samozrejme ze vysledek je velmi nejisty ale k tomu dle meho nazoru vede demokracie.
    Lide si mohli vybrat. Bud zvoli vladu ktera byla doted a bude se pokracovat se vsemi uspornymi prostredky jako doted. A nebo zvoli vladu co rekne stop takhle to dal nejde. A ono to opravdu nejde. Snizeni produkce o tricet procent nikam nevede a splaceni jen a pouze uroku rujnuje recko pomalu ale jiste.
    Ted je otazkou co syriza ma v planu. S tou jeho jistotou s jakou bystupuje Tsipras mi pripomina nejvic hrace pokru.
    Bud blafuje…a nebo ma nejake skryte eso v rukavu.
    Napriklad me docela tesi ze do toho zacala stourat i Amerika. A ze se pokusi jednat se staty podobne postizenymi jako je spanelsko a Italie.
    Jinak co se kresel X abgh tyce, rekla bych ze maji sve misto ve vlade a je to dobre, stejne jako komuniste.
    A to protoze nekdo tam musi sedet a kricet kvuli nazekonnym pristrhovalcum a kvuli chudym radovym lidem.
    Jen nesmi nikdy vyhrat aby se to nezvrhlo jako zname priklady z historie.

    Odpovědět
  • Šárka
    Posted 2.2.2015 at 12:18

    Zlatej úsvit bohužel brnká na strach a xenofobní myšlenky dnešní společnosti, proto má podporu i u lidí, kteří by se s jejich ideami jinak nestotožnili… mě osobně je úzko ze všech extremistických stran a když vidím na ulicích vlajky s pozměněným hákovým křížem nebo na druhé straně srb a kladivo připadám si jak cestovatel v čase a říkám si, jak jsme jako lidstvo neponaučitelní…možná to taky poukazuje na určitou nevyzrálost řecké demokratické společnosti, zklámání z vlád minulých a hledání sama sebe… Věřím, však že to nebude trend dlouhodobý a postupně vyšumí… extremisté jdou ruku v ruce s krizí, ve chvíli, kdy se situace stabilizuje a zlepší, spousta jeho voličů z řad obyčejných, nikoliv neonacisticky smýšlejících, voličů dá zase přednost někomu jinému…. Co se týče Syrizy… krajní levice, řekla bych jen levice… ač nejsem levičák, mají moji podporu i důvěru… na to hodnotit vývoj je ještě brzy… příští týdny ukážou…. určité změny určitě přinesou, otázka je jak moc “do hloubky” se jim podaří jít. Držím jím palce, jsou to vesměs poměrně mladí, vzdělaní a odhodlaní politici, kterých bylo v řecké vládě opravdu třeba… Z EU nikdo vystupovat nebude a moc nevěřím ani případnému vystoupení z měnové unie. Mají však nyní v rukách tu moc změnit nastavený kurz a jsem sama zvědavá jak s tím naloží…

    Odpovědět
  • Lucie
    Posted 2.2.2015 at 12:35

    Po 40ti letech vlády ND a Pasoku na střídačku se špatnými, pro většinu obyvatel.., výsledky to byla jednosměrka. Optimismus, který se mezi lidmi šíří a to i mezi těmi, kteří Syrizu nevolili, ten pocit, že můžeme znovu zvednout hlavu a pohledět ostatním do očí, přestat být ponižováni a svazováni bezvýsledným evropským úsporným programem, je hlavní výhrou těchto voleb. Názor, že i kdyby nová politická scéna neuspěla, aspoň jsme to zkusili, navrací obyčejným řekům “psychické zdraví”. Dle mého osobního názoru, esem v rukávu je právě nový ministr financí a to jak díky svým vědomostem, tak díky svému charakteru, vystupování, pohotovosti reagovat, odpovídat, nenechat se vehnat do kouta a chuti řešit i neřešitelné. Nevládne-li to on, pak opravdu nevím, kdo by mohl.

    Odpovědět
  • dimitris
    Posted 2.2.2015 at 12:50

    po 40 letech vlady zlodeju ,kteri dovedli tuto zemu ke krachu ani nic jineho nezbyvalo.ti co dodnes voli ND nebo PASOK jsou bud absolutne nezrali nebo kradli take a boji se odhaleni.jen to ,ze clovek znovu nabyva svoji hrdost a pocit svobody tak to stoji za to . odstrabebi zabradli pred parlamentem, presuny ministru na motorkach a ne v BMV za 750 tisic euro,denni brifingy ministru ,znovuzamestnani propustenych, minimalni mzda 751 euro,300 tisic stravenek denne pro nejchudsi, MHD zdarma pro dlouhodobe nezamestnane mne zase dela trochu hrdeho ,ze z teto zeme pochazim

    Odpovědět
  • Modona
    Posted 2.2.2015 at 12:54

    [11] Pavlo, dluh každé země se soustavně zvyšuje, přesto, že se splácí, protože to splácení nepokryje ani naskakující úroky.

    Odpovědět
  • Viko
    Posted 2.2.2015 at 13:02

    za 30let co tady žiju jsem si vytvořil docela svůj názor.Myslím,že Xa tady aspon částečně vyváží protipol monopolu,který se tady s novou vládou vytváří.Jinak hoši mají mojí podporu i když jsem je nevolil

    Odpovědět
  • Modona
    Posted 2.2.2015 at 13:18

    U nás v ČR máme s levicí bohaté zkušenosti, takže já bych osobně levici nikdy nevolila, ani krajní, ani rádobystředovou, protože sliby levice, ve smyslu, že se někdo bude mít lépe, jen tak, aniž by musel víc pracovat, víc šetřit, jsou prostě bohapustý nesmysl z nějaké pohádky.
    Určitě se může podařit, při dobrém vyjednávání, prodloužení lhůt splatnosti dluhu, možná snížení úrokových sazeb, pochybuju, že by se podařilo prominutí dluhu a v tomto kontextu poskytnutí dalších půjček. Zřejmě bude všechno zásadní záležet na Německu, které je jednak největším věřitelem, druhak nejsilnějším členem EU. Včera jsem slyšela, že cca 43% Němců si nemyslí, že by mělo Řecko Eurozónu opustit.
    Zrušení daně z nemovitosti? Netuším jak vysoká je v současné době taková daň v Řecku ( v ČR je roční daň za byt k bydlení, velký 100m2 cca 50 euro, podobná výměra k podnikání, či rekreaci je cca 5ti násobně vyšší takže za 100m2 250 euro), ale daně z nemovitosti jsou snad ve všech zemích EU, proč by se v Řecku měly rušit?
    Za ČR bych si nepřála, abychom museli stát před otázkou, zda opustit EU, a to zejména s ohledem na vliv Ruska.

    Odpovědět
  • Laďka
    Posted 2.2.2015 at 13:44

    [14] Naprosto souhlasím s Luckou. I psychické zdraví je moc důležité. Potkali jsme s manželem kamaráda a manžel se ho zeptal jak se má. Čekal, že mu poví jak se mají děti a žena a tak. A on jen odpověděl: “Nemám peníze a práci”. A šel dál. A podobně odpovídá většina lidí v okolí. Takže trochu svěžího větru neuškodí. Doufám, že z toho vykvete nějaká naděje na lepší časy. Alespoň optimismus aby zůstal….

    Odpovědět
  • SoFi
    Posted 2.2.2015 at 14:08

    [4] a zeptala jste se jich,proč je podporují?

    Odpovědět
  • SoFi
    Posted 2.2.2015 at 14:11

    [7] a vy jste Cherry, kdo,také “alodapos”?

    Odpovědět
  • SoFi
    Posted 2.2.2015 at 14:22

    [18] já bych nesrovnavala levici v ČSSR s levicemi jižních zemí ….vysoké procento studentstva,inteligence,umělců ze všech možných oborů sympatizuje se zdejší levicí, proto volili Syriza…

    Odpovědět
  • SoFi
    Posted 2.2.2015 at 14:25

    [19] totéž odpovídali před 20 lety…lepší verze byla,, musím sehnat státní práci, to budu mít výhody”…

    Odpovědět
  • Viko
    Posted 2.2.2015 at 14:38

    Modona,promin,ale opravdu nevím,kde bereš info o daních za nemovitosti tady v Řecku,ale jsi úplně mimo.To je ten zkreslený pohled lidí,kteří zde nežijí.Nejsou to ale jen daně co lidi ruinuje ,ale i energie,školství,a v neposlední řadě i zdravotnictví.

    Odpovědět
  • Dyna
    Posted 2.2.2015 at 15:42

    Nejsem priznivec SYRIZA a nikdy bych je nevolila,ale docela me prekvapilo,jak dynamicky se pustili do plneni svych predvolebních slibu.Necekala jsem to,prekvapilo me to.Vetsina politiku na svoje predvolebni sliby hned zapomene.Tsiprase rada nemam,ale kdo me v jeho vlade mile prekvapil je ministr financi Varoufakis. On je presne ten typ politika,kterého Recko prave ted potrebuje. Recka politická scéna potrebuje poradne provetrat a on je ten spravny clovek.Syriza slíbila lidem “nadeji” a proto vyhrala volby.Jestli jim to vyjde,ukaze jenom cas.Sanci bych jim dala.Recko si “nadeji” zaslouzi.Kdo tu nezije,nepochopi.

    Odpovědět
  • Vendula
    Posted 2.2.2015 at 15:57

    at jsou volby nebo ne, řeky nikdo nezmění jsou naučení tak jak jsou a další generace nebudou jiné…potřebují pevnou ruku ve vládě a líp domyšlené zákony platné pro všechny…obdivuju jejich vzpurnost a hrdost, ale to jim dluhy nezaplatí…přeju nám všem co bydlíme v Řecku aby se nám vedlo líp a hlavně at máme práci celoročně nic víc nepotřebujem…snad se nám to splní…uvidíme co bude za deset let snad musíme věřit a mít naději!!!

    Odpovědět
  • sandra
    Posted 2.2.2015 at 16:16

    ja jsem taky ceska a volila bych Zlatej úsvit kdybych ohla.. i muj muz… jim nejde o lidi z EU, ale o ty pakistance atd ktery tu jsou vsude!!!!! prryc s nima

    Odpovědět
  • TOM
    Posted 2.2.2015 at 21:13

    Sandro určitě za krachem řecka stojí pakistánci,jak moudře napsané…zdřejmě řecko doplácí na to,že oni tady spí na ulici,stromech nebo v nějaké staré rozbité lodi a přes den stojí u cesty a myjou okna…Určitě jsme řecku uškodili více my češí-slováci když jsme tady odpracovali 125 dnu v létě a zbytek roku jsme brali podporu cca 500euro měsíčně!!!Nejsem ten případ ale žiju tady,pracuji nepřerušeně ale vidím jak to tady našinci měli…!!!hezký večer přeju všem 🙂

    Odpovědět
  • kare lstrobl
    Posted 2.2.2015 at 21:29

    Všem krásný den.
    Syriza je v Řecku taková volba lidí nevidoucích východisko. Je všeobecně známo, že 3 rodiny, které se do nedávna střídaly ve vládě zapřičinily, že se tato země dostala až na kolena. Ale jaký pán, takový pes. Peníze mizely i v jiných kapsách než vládních a v zejména státních institucích vládly rody / a možná je to doposud/.
    Dalším faktem je, že kdysi u nás doma existoval tr. čin lichva, který byl po 89 roce zrušen, jak je to nyní nevím – ale tak by se nechalo, dle mého “ocejchovat” jednání věřitelů Řecka :” Chceš půjčit? tak tady máš podmínky, podepiš .”
    A zase – jaký pán, takový pes. Vlády zadlužily stát a všichni si zvykli žít na dluh. Větší auta, domy – všechno na dluh ! Nyní je na prodej všechno za neskutečné ceny ve srovnání před 8 lety – ale nikdo nic nechce.. je strach v Řecku za současné situace investovat.
    K volbám – všechny předchozí vlády vedly, v očích lidí jejich život a bytí do čím dál bídnějších podmínek a fešák bez kravaty nasliboval konec ponížení před Německem i EU, konec proseb o půjčení peněz /které se stejně od Řecka jen odrazily a skončily v Německých a Francouzkých bankách.. protože půjčenými penězi splácí stát půjčky jiné../, burácí o hrdosti a vlastenectví. Chce rozdávat chudým, zvyšovat důchody, odmítá se podrobovat podmínkám “trojky”. Jako revolucionář dobrý, ale chce rozdávat a nemá z čeho. Nejem nemá z čeho rozdat, on nemá ani z čeho zaplatit. A pokud někde nějaké poníze jeho vláda do 2 měsíců nesplaší, přijde bankrot. Státní bankrot před letní sezonou. Turisté a turismus je největší Řecká fabrika. A pokud se toto stane, lidi nepřijedou a bude ještě hůř, protože lidí, kteří ještě jsou schopni platit daně a živí st. pokladnu bude zase míň.
    Jenže on je kovaný komunista a revolucionář a využívá a podporuje odpor k EU u řeckého obyvatelstva a viní je z jejich chudoby a nevýchodné situace. Začínají se ozývat řeči o znárodňování-zatím jen velkých podniků.. Jisté je, že si samo Řecko neporadí.
    Ale má největší letecký vojenský potenciál v Evropě – 250 letadel, je strategicky položené atd. Takže pokud této zemi nepomůže západ, pomůže jí někdo jiný a toto rozhodnutí by nebylo přijatelné pro druhou půlku země.
    Osobně představitelům Syrizi nevěřím a hrdým ľidem tohoto státu vládu proletariátu se záštitou Ruska nepřeju.

    Odpovědět
  • karel strobl
    Posted 2.2.2015 at 21:48

    [26] Vendulo na zdraví nezapomínej ! Je důležitější než peníze Zdraví si na ně nekoupíš..

    Odpovědět
  • bkck
    Posted 2.2.2015 at 21:54

    [26] Všichni si tu stěžujete že v Řecku není pro vás práce, ale znám hromadu mladých, a nejen mladé, kteří k vám jezdí z Čech za prací. Jak je to možné ? Už 12 let jezdím do Řecka na dovolenou, ale nikde jsem neviděla tu vámi popisovanou bídu. I v Čechách se žije těžce, když člověk není bohatý. Šetříme kde se dá

    Odpovědět
  • karel strobl
    Posted 3.2.2015 at 7:46

    [31] bkck – tak sem přijeď v lednu, únoru a uvidíš. Nezasvěcenému se to těžko vysvětluje, ostatně já si nestěžuju, vidím to všude kolem sebe.

    Odpovědět
  • Jindra
    Posted 3.2.2015 at 14:25

    [31] Ano bkck, z Čech mladí jezdí možná za prací do Řecka. Ale určitě to není mimo turistickou sezonu, jak poznamenal Karel. A kolik z nich pracuje a přitom platí daně? Zaměstanavatelé upřednostňují práci bez pojištění, pokud to lze a tam pracují právě ti Češi, kteří přijeli jen na sezonu. Potom odjedou a v turistických oblastech práce není. Je potřeba to zažít na místě a pochopit všechno ostatní, ne jen výřez.

    Odpovědět
  • Jitka
    Posted 3.2.2015 at 14:47

    [15] Češi také naletěli na nesmysly o spálené zemi a rozkradené republice. Zvolili “spasitele” který spasil hlavně sám sebe:
    http://echo24.cz/a/iABex/evropa-voli-mezi-marxizaci-a-putinizaci#hMUlQ41CtOqtsjiv.01
    http://echo24.cz/a/wSeUH/tydenik-echo-babis-ovladl-pole-chlevy-lesy-ted-i-cesky-byznys-s-ropou

    Snad Řecko dopadne lépe…

    Odpovědět
  • Jitka
    Posted 3.2.2015 at 14:52

    [29]

    Odpovědět
  • Jitka
    Posted 3.2.2015 at 14:52

    [29] Přesně tak! Podepisuji…

    Odpovědět
  • Viko
    Posted 3.2.2015 at 17:47

    bkcp…a co chceš vidět na dovolený,jak lidi nemaj doma co žrát,nebo hromady bezdomovců v centrech měst,nesmyslný dluhy do kterejch je navezl stát,dohlýdla jsi někde dál než k moři ?????.

    Odpovědět
  • Stefanos
    Posted 3.2.2015 at 23:01

    Něčemu nebo některým tady nerozumím …. ” Několik otázek pro inspiraci : Co si myslíte o vítězství krajní levice??? ” kdo to napsal tak asi nežije a možná ani neví kde Řecko je !!!!!!!!!! nechápou jak může napsat krajní levice …. buď mu to někdo špatně vysvětlil nebo čte ty bludy co píšou tady v Čechách. Jo a mimochodem horší než to spáchali Ν.Δ a ΠΑΣΟΚ spolu s Merklovou + troika to nebude to se nebojte: Řecko má tolik nerostného bohatství že by uživilo celou Evropu a Ti co to mají vědět to vědí tak nemějte strach a od této chvíle za Řeckem bude stát hodně silných zemí ……….. jestli mi rozumíte

    Odpovědět
  • admin
    Posted 4.2.2015 at 9:54

    [38] Děkujeme Vám za technickou poznámku. Opravili jsme označení krajní levice a zdravíme !

    Odpovědět
  • Αθηνα'
    Posted 4.2.2015 at 12:46

    [38] Souhlas!!!pripadny odchod Recka z eurozóny pálí nejvice Merklovou,okamžite se toho chytnou ostatní a koho pák budou sosat??Recko je obyčejna balkanska zeme hrdá na svou histórii,Své olivy, turistiku a moře, ale víc nic, tahle cela trapná fraska s Eurem , byla spatne od zacatku, srovnavat Recko s Nemeckem ,rytmem života vubec je na hlavu postavené. Doufam ze se se Syriza nedostaneme do vetsich sraček i kdyz ani on nemá zadneho vychodiska….lidi ho volili jako posledni nádeji spásy!!!Stejně musí jet ve stejnych kolejich, Jen se to snaží vše trosku pozdrzet ,hraním si na geroje!!!Merklová má v zemi systém a my se pod nej podepsali,ale změny nechceme!!!!Ο Έλληνας δεν ειναι της αλλαγής ,ειναι περήφανος !

    Odpovědět
  • karel strobl
    Posted 4.2.2015 at 17:27

    [40] Chci jen reagovat a předně – jsem Čech miluji svou vlast, Řecko zbožňuju – obyčejné lidi, zemi, moře, olivy a přerušovaně jsem tu už 7 let.
    A tak o této zemi toho spousty vím, protože mě to zajímá, historií počínaje a ošetřováním oliv konče, a neustále se učím. Nejlépe od místních starousedlíků, když venku prší, nebo čekáme až se nám vylisují NAŠE sklizené olivy..
    Mám ty lidi rád. Nejsou až tak moc vzdělaní, ale mají překvapivý přehled a svůj selský, upřimný rozum. Nepotrpí si na velká slova, ale srdce mají na pravém místě.
    No a pak přijedou “někteří lufťáci ” /po česku/ z Athén a dělají jim školení o vlastenectví, hrdosti…
    Dokonce vlastní na tomto ostrově i pozemky na kterých jsou starodávné plodící olivy, citrusy.. ale oni je nesklízejí, nechají opadat, protože je to moc práce..peníze, které leží na zemi..
    No a teď : 1/ nejsem věštec, ale bojím se, že odchod z eurozóny by nejvíc pálil Řeky
    2/ hrdá země na své olivy, turistiku a moře – olivy sklízejí vesničané a ne všichni /je to hodně namahavé což potvrzuji-kdo to nedělal, neví o co jde/ ostatní si olej raději koupí. Olivy – stromy /které miluju a na našem pozemku vysazuju, staré ošetřuju../ – kácejí ve velkém, aby mohli prodat pozemky /tedy Řekové/ a dřevo prodávají na topení.. když přijedou mladí z Athén a je jim nabídnuto, aby si olivy sklidily, tedy otrhali, odvezli vymačkat..aby měli svůj extra panenský olej zadarmo.. MOOOc práce,koupíme od vás.
    3/ Merkelová /taky Němce nemusím/ má v zemi systém a ten jsme podepsali, ale změny nechceme – ano, Němci jsou velmi pracovití, disciplinovaní a cílevědomí
    No a to je vše. To co píšete jsou jen ” ukřičené výstřely do zadlužené tmy “. Je mi to líto, ale tak to prostě je a málokdo si to dokáže uvědomit. A Když už neví kudy kam – olivy, hrdost, Merkelová…
    Tak snad to dobře dopadne i tak, a já budu jen rád, půlkou srdce jsem už Řek a nerad bych v padesáti letech oprašoval ruštinu…

    Odpovědět
  • Αθηνα'
    Posted 4.2.2015 at 18:28

    [41] ukricene vystrely do zadluzene tmy ?….kdepak, Spatne jste pochopil,v podstate se mnou souhlasite,popisuji presne to same,Rekove jsou obycejni,hrdi Na to co maji! A oni maji vse co jim k zivotu staci!!!!!O Tom byla rec a rustinu oprasujeme vsichni,bude nam co delame s tusismem opravdu brzy zapotrebi! Hezky vecer Karle .

    Odpovědět
  • Štefan
    Posted 5.2.2015 at 10:43

    Vítězsví levice – vždycky tragédie, stačí se podívat na Evropu a porovnat země s komunistickými vládami /i bývalými/ a jinými. Rozdíl je naprosto patrný i pro téměř negramotného.
    Dluhy – nevím.
    Vztahy mezi normálními lidmi se nemohou změnit výměnou politické garnitury – pouze u téměř negramotných.
    Žádné daně se určitě rušit nebudou, je potřeba z něčeho financovat instituce jako je stát, EU apod.
    Vystoupení z EU? Proč jste tam, do prdele, lezli, když nakonec zjistíte, že je to k ničemu? V ČR bylo myslím nějaké referendum a zřejmě to prošlo a jsme tam. Tak co už. Nevím, jak to bylo v Řecku.
    Za 10 let bude situace v Řecku vypadat plus, mínus stejně jako dnes, co převratného by se asi tak mohlo stát?
    A jak už tady bylo napsáno, mezi mými známými Řeky je ideál pracovat ve státní správě, protože v soukromé sféře se musí pracovat a to zřejmě moc lidem nevoní. Když má Řecko tolik nerostného bohatství, proč s ním nevyrukuje? Nebo to šetří na horší časy? Pokud vím, když nějaká země něco objeví, je ráda a snaží se z toho vyrýžovat, co může.
    A na závěr perlička, kterou pronesl jeden řecký občan: Proč vy jste vlastně dělali tu revoluci, stačilo by, kdyby vám dali sprite a dostatek taxíků a byl by klid!

    Odpovědět
  • Viko
    Posted 5.2.2015 at 10:58

    …další dovolenkovej pozorovatel,já žasnu,jak tohle může někdo vůbec napsat a tady zvlášť.

    Odpovědět
  • Nina
    Posted 6.2.2015 at 10:21

    [43] Štefane, vy zníte úplně vyhořele. Takhle se přece nedají věci posuzovat. Jistě daně zůstanou, ale pokud už běžní lidé nemají peníze na zaplacení nových daní. Probouzejí se se strachem z toho, co za daně vymyslí dnes. To brzdí podnikání, nikdo nechce začínat nic nového, protože neví, jaké zákony se zítra změní. Já osobně nechápu ani polovinu věcí, co se zavedla a to tu žiji již dlouho. Například proč se zavedly tak vysoké daně za auta s vyšším obsahem (a to už od 1,6 obsahu), když polovina národa vrátila potom registrační značky a auta jsou teď v olivách a stát přichází o peníze. Takové zákony nechápu a to je jen jeden příklad. V tom vidím potřebu změny. Změnou zákonů podpořit podnikání. Když se netočí peníze, tak stagnuje všechno.
    K perličce na konci vašeho komentáře: slaboduchého bere vážně zase jen slaboduchý.

    Odpovědět
  • ΑΝΝΑ
    Posted 16.3.2015 at 18:57

    RECKO NIKDY NEUMRE.JESTE SI BUDETE PROTIRAT OCI

    Odpovědět
  • Homer
    Posted 19.3.2015 at 19:17

    vydim ze je to skoro samej cech co tu vodpovida..a to zijici v recku..no dyz se vam nelibi levice a to co se tu deje ..jednoduse ..vodjedte si spet do CESKA a je to…dyz se vam nelibii sak se nic nedeje… 🙂

    Odpovědět
  • eordeas ptolemeos
    Posted 19.3.2015 at 19:23

    ta zkurvena unie,je na pokraji krachu,euro pujde do pici a bude zase klid od tech zjebu gestapackych,vsechno oni to kurvi…….recku dluzi kurevsky hodne penez,ale bomba brzo praskne a budeme kazdy svym panem doma!

    Odpovědět
  • eordeas ptolemeos
    Posted 19.3.2015 at 19:25

    ……..a kdyz maji tady cesi strach,tak at tahnou do pici,do svoje vlasti-3.reich a.merkel,zmrdi zjebani

    Odpovědět
  • ANNA
    Posted 12.1.2016 at 17:30

    KDYZ BYLO RECKU EJCHUCHU, TAK TAM CESI RADI ZUSTALI. CESKY SI BRALI KRASNE REKY. AZ SE RECKO ZADLUZILO, VZALI DO ZAJECICH. TO JE ZBABELE. PORAD MAME LEPSI DUCHODY NEZ TAM U VAS V CESKU.

    Odpovědět

Leave a Comment

0.0/5