Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kalli radí popáté

Rate this post

Čím přitahují cizinky Řeky?

 

Ahoj Kalli, nevíš proč si řekové chtějí brát cizinky, když si můžou vzít krajanky se stejnými kulturními kořeny a žít s nimi v podstatě bez problémů? V případě Tuniska, Egypta apod. je to jasný, chtějí k nám, ale u Řeků tomu moc nerozumim. Díky za tvůj názor. P
 
 
Milá P.
     Toť otázka…!!!:-) 
     Řekla bych, že sama příroda to zařídila tak, aby se víc přitahovali jedinci, kteří mají odlišné rysy, než ti, kteří jsou si podobní. Proto jsou tak cenněné blondýnky v jižních krajinách a proto severští muži obdivují čokoládově zbarvené krásky. Proč to ta mazaná příroda takhle zařídila, je nasnadě, jde o obohacení genofondu, tak aby se druhy, typy a kvality lidí mísily, neboť to slouží vývoji člověka obecně.
     Kromě tohoto vysvětlení, které je spíše o fyzické atraktivitě “exotického“ člověka, jsou tu i jiné důvody, např. sociální a psychologické. Hned se jim budu věnovat, ale dovolím si malou závorku: (těm čtenářům, kteří neviděli film Řecká tlustá svatba, chci dát na vědomí, že všechna slova pocházejí z řečtiny… 😉 a tak výraz „exotický“ je od slova „exo“, které znamená „venku, vně“. Exotický je tedy každý, kdo přichází odjinud. To je tajemství toho, že je zajímavý a přitažlivý.
     Podívejme se na ty sociálně-psychologické důvody. Vezměme si jako příklad mladého Řeka, který žije v nějaké krásné turistické destinaci. Kdysi to bývala docela malá obyčejná rybářská vesnička, ale teď, s přívalem turistů, se všechno změnilo. Alespoň navenek, místo (popřípadě vedle) chudých domečků stojí hotýlky a luxusní vily. Lidé uvnitř se ale tak rychle nemění, stále tam může být pocit nedostatečnosti vůči lidem z města (i zde na ostrově Corfu je velký rozdíl mezi mentalitou a chováním obyvatel z Města a z vesnic). Navíc, ve vlastní zemi nikdo není prorokem…!!! Vrstevnice z vísky tohoto mladého Řeka moc dobře vědí, jaký to byl jako kluk rošťák, jaké měl ve škole problémy a také znají všechny drby, co se ve vesnici povídají o jeho rodině. Takže ho berou tak trochu s rezervou. Třeba si s ním zaflirtují, pokud je pohledný, ale moc s ním jako s perspektivním budoucím partnerem nepočítají.
     A teď na scénu přichází mladá Češka, která se do našeho pohledného Řeka zamiluje. Nezatížená obrázkem jeho minulosti v něm vidí pouze to, čím je v tuto chvíli. Dospělý, přitažlivý, ohnivý, krásný, sebevědomý v rámci svých vod (neboť je tu doma). Dívka v něm spatří to, co se jí on sám rozhodne ukázat, a to mu dává pocit bezpečí. Proto s ní v této fázi vztahu nijak nesoupeří, naopak, může plně rozvinout svůj ochranitelský a pečovatelský mužský potenciál. Dívka mu dává přesně to, co mu chybělo: obdiv. Čím víc ho obdivuje, tím lépe se on ve vztahu cítí a roste šance, že se bude chtít i vázat. Začnou uvažovat o sňatku a bylo by ideální, aby se vzájemně odhalili natolik, aby si byli jistí, že jeden v druhém vidí a miluje i slabiny a nejen klady. Ale to už je jiné téma…
     Stálo by za to také uvést něco o Češkách, do kterých se Řekové zamilovávají. Velké procento z nich jsou mladé ženy, které v Řecku pracují, ať už jako delegátky, servírky, chůvičky apod. To znamená, že jsou to dívky dynamické, samostatné, schopné, učenlivé a nebojácné. Do jisté míry mají tyto vlastnosti i turistky. (Dalo by se soudit, že osoby fobické a nepřizpůsobivé tolik necestují, a pokud ano, tak to asi nekončí sňatkem).
     Je jisté, že výše uvedené kvality mladých Češek Řekům velmi imponují. Stále tu totiž do jisté míry přežívá postoj, že muž by měl ženu živit, a tak mnohé Řekyně mají na své partnery vysoké požadavky. Pokud byl tatínek úspěšný podnikatel a dcerka měla vždy všechno, na co si vzpomněla, těžko si bude cenit partnera, který jí nemůže nabídnout stejnou životní úroveň. Proto žena, která je schopná přispívat do vztahu nejen svou dynamičností a svými praktickými schopnostmi, ale i trochu finančně, snímá z muže břemeno a strach, že nebude schopen rodinu uživit a že nese odpovědnost za zabezpečení rodiny sám. To je zvlášť důležité pro dnešní náročnou dobu.
     Posledních pár slov k jiné kategorii vztahů, k Řekům, kteří touží po Češce a životě v Čechách. Asi jich není tak moc, ale jistě jsou a stojí za to, se o nich zmínit. Podobně, jako slyším často z úst Čechů, že se zamilovali do Řecka, může toto platit i obráceně. Nebylo by divu…. Osudy mnoha Řeků a Čechů se spojily v polovině minulého století, kdy více jak 13000 lidí emigrovalo nebo bylo odvezeno (děti) do Čech. Velké procento těchto lidí se později do Řecka vrátilo, ale v srdci si nesli nostalgii, protože v Čechách prožili hezké chvíle, studovali a žili v podmínkách často lepších, než na jaké byli zvyklí. Takové zážitky mohou zanechat v duši otisk, který se přenese do následujících generací a může se projevit třeba i u vnuků. Náhlá a zdánlivě nevysvětlitelná láska a touha po nějaké jiné zemi. To je téma, ke kterému se ještě někdy vrátíme. Neboť, podle mého názoru, podobnou hořkosladkou nostalgii cítí všechny děti smíšených manželství.
     Další důvod, proč si mladý Řek může zamilovat Češky a Česko (též Slovenky, samosebou… J) je, pokud například v Čechách nějakou dobu žil a objevil v sobě „někoho jiného“. Znáte ten pocit? V některém prosředí jste jakoby víc sami sebou. Dalo by se říct, že je to varianta našeho známého milého Řeka, kdy místo, aby potkal svoji lásku v rodné vesničce, ji potkal např. při studiu nebo při pracovním pobytu v Čechách. V podstatě tam jde o potřebu vyjít z prostředí, které člověka omezuje a determinuje (např. sociální prostředí vesnice, přílišný vliv rodiny, omezené možnosti pracovního uplatnění a osobního rozvoje atd.) Jedná se o potřebu větší svobody. Otevřít se něčemu novému a objevit tak v sobě schopnosti, které by se jinak neprojevily.
P.S. „Vzít si krajanky se stejnými kulturními kořeny a žít s nimi v podstatě bez problémů“  je tak trochu nuda! J  
 Díky za dotaz!                                                   Kalli
 
další dotazy posílejte na kalianth@yahoo.gr

42 Comments

  • ostrovanka
    Posted 1.3.2013 at 18:01

    abych pravdu rekla, myslim, ze ani u egyptanu nebo tunisanu to neni tak jednoznacne, ze chteji k nam. casto zustavaji cizinky s nimi v jejich zemi.
    co kdyby ses zeptala obracene? proc my mame takovou chut si brat cizince, nejlepe nejake exoticke, a vrhat se stremhlav do dobrodruzstvi v cizi zemi, kulture a mentalite?
    asi k tomu mame kazdy jiny duvod, ale nerekla bych, ze maji nejaky muzi a jiny zeny. asi vsichni, kteri vstupuji do mezikulturnich vztahu maji pocit, ze jim to prinese nejake obohaceni, at uz v rovine duchovni, zazitkove , kulturni, financni nebo jine.
    rekove si casto berou cesky, alespon podle toho, co jsem vypozorovala, protoze a. bud poslouchaji, coz rekyne moc nedelaji nebo b. prave naopak jsou samostatne a dovedou se o vsechno postarat. nejsou hystericke a jsou prakticke.
    prave, ze vzit si krajanku, neznamena vzdycky zit bez problemu. … tak to vidim ja.

    Odpovědět
  • Modona
    Posted 1.3.2013 at 18:19

    Možná to, že pijou spíš presso než frapé, což zabere podstatně míň času :o)

    Odpovědět
  • ILIAS
    Posted 1.3.2013 at 18:47

    TEMPERAMENT NASICH ZEN JE NAZYVAN HYSTERII. JSTE NEJLEPSI ZENY, MATKY, MILENKY A SESTRY POD SLUNCEM. DEKUJI VAM, ZE JSTE, DRAHE REKYNE…

    Odpovědět
  • Marketa
    Posted 1.3.2013 at 18:49

    Dobrý, ale je to napsaný pouze z toho pohledu “ostrovanského” a vesnického způsobu života, takže obecně pak spousta věcí neplatí. A hlavně tam chybí to, že Řekyně jsou “psonares” s hodně povrchníma hodnotama(Ne všechny!záleží na výchově),ale znám spoustu Řeků, co právě díky tomu vyhledávají “pohodovější” holky cizinky…

    Odpovědět
  • Petra
    Posted 1.3.2013 at 19:08

    krasny clanek a urcite s nim souhlasim;-] ve vetsine pripadu to tak opravdu je

    Odpovědět
  • ostrovanka
    Posted 2.3.2013 at 20:28

    [3] Mily Iliasi, to, ze jsou Rekyne nejlepsi, ti nikdo nebere a jestli sis takovou uzasnou vzal, tak to ti vsichni (jiste vsichni??) od srdce prejeme. Tady se proste zamyslime nad tim, co laka Reky na cizinkach. kazdy ma svuj nazor. To, ze jsem napsala, ze nektere!! Cesky nejsou hystericke a jsou prakticke, neznamena, ze Rekyne by byly hystericke a neprakticke:)))) Nemuzeme prece hazet vsechny do jednoho pytle. Zkus to vzit tak, ze je to zamysleni, ne odsuzovani.
    Ty mas manzelku Rekyni? Narodil ses v Cesku? Mne osobne by velmi zajimal tvuj pribeh, kdyby ses o nej chtel podelit. Jak vnimas rozdilnou metalinu, kdyz znas obe dve?
    Tyto stranky nevznikly proto, aby nekoho urazely nebo degradovaly, ale aby si zde lidi mohli vymenovat nazory. A ty nas prave tak zajimaji.

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 2.3.2013 at 20:52

    [3] Ja osobne bych temperament reckych zen hysterii nenazvala, ani nevim, kdo tak cini. I kdyz, pravda, slovo “hysterie” je zenskeho rodu a navic reckeho puvodu… 😉 Ale to jsou skoro vsechna slova..!!:-)
    Diky za komentar, casto pisu z pozice “jak to asi vidi – citi muz” a udela mi radost, kdyz budu mit nejakou zpetnou vazbu.

    Odpovědět
  • manuela.iliakopoulou
    Posted 3.3.2013 at 11:05

    recke zeny jsou temperantni? seznamte me s nimi.

    Odpovědět
  • ILIAS
    Posted 3.3.2013 at 15:28

    MILA OSTROVANKO, I JA CHCI VERIT, ZE TYTO STRANKY NEVZNIKLY PROTO, ABY NEKOHO URAZELY A PONIZOVALY.PRECTE SI PROSIM POZORNE VAS KOMENTAR A ZJISTITE, ZE NEPRIMO Z VASI STRANKY K URAZKAM NA ADRESU REKYN DOSLO. MARKETA: REKYNE JSOU PSONARES S HODNE POVRCHNIMA HODNOTAMA. TO MAJI REKYNE BRAT JAKO LICHOTKU? VAZENE DAMY, BLIZI SE 8. BREZEN BUDTE K SOBE MILE, OHLEDUPLNE A SOLIDARNI NEJEN V DEN VASEHO SVATKU, ALE PO CELY ROK. VAZENA OSTROVANKO, CO SE TYCE MEHO OSOBNIHO ZIVOTA, ALE I CLENU ME RODINY ZASADNE NIKDY ZADNE INFORMACE NIKOMU NEPODAVAM. DAMY, PREJI VAM HEZKOU NEDELI A K BLIZICIMU SE MDZ VAM PREJI ZE SRDCE VSE NEJLEPSI.

    Odpovědět
  • alena
    Posted 3.3.2013 at 20:01

    take mam zkusenost,ze recke zeny jsou psonares a dokonce u nas na ostrove i rasistky 🙁 nevim,jestli je to nahoda,ze ziji take na ostrove jak ostrovanka,ale asi ne,mozna na malych mistech jsou lide omezenejsi nez ve meste a vetsich mistech. ilias pise budte k sobe mile a ohleduplne…nic jineho si tu na ostrove nepreji,ale zatim bohuzel to tu nefunguje a kdyz tak jen s pretvarkou a neuprimnosti. zaroven chci dodat,ze vyjimky se tu samozrejme nasly,ale vetsinou jsou to rekyne z pevniny a sem se jen pristehovaly a dokonce i ony samy rikaji o mistnich rekynich to same,co ja. budu rada,kdyz budu moci muj nazor jednou zmenit! 🙂

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 3.3.2013 at 21:37

    [4] Souhlasím, že moje odpověď je více ostrovanská a vesnická, a to proto, že i má zkušenost s daným tématem je přesně taková. Vychází z podmínek zde na Corfu a, popravdě řečeno, nikdy dřív jsem si podobnou otázku nepoložila (příležitost poděkovat http://www.cesivrecku a jejím čtenářům za inspiraci k zamyšlení!) 🙂
    Věřím, že ve velkých městech, jako jsou Atény nebo Soluň je to jinak. Myslím, že to co je specifické pro ostrovy, je že Češky, které se sem přivdávají, jsou vždy ojedinělé případy, každá sama za sebe se s někým seznámí a pak volí ho následovat. Tady na Corfu už jsou nějaké Češky a Slovenky více jak 20 let a teprve teď se pomalinku vytváří jakási síť vzájemné komunikace, přátelství nebo pomoci. Dovedu si představit, že v Aténách a především v Soluni, kam se hromadně vrátilo mnoho “Čechořeků”, kteří se mezi sebou znají a podporují, mají své hospody a obchůdky, je to jinačí. Zajímalo by mě, jak to tam chodí. Do jaké míry si našli přátele z řady Řeků rodilých, nebo spíše udržují vazby v rámci komunity?
    Co se týká druhé části komentáře, tam spíš nesouhlasím. Že jsou Řekyně “psonares” (nafoukané a povrchní) je informace, která mi nejen nechybí, ale naopak přebývá!!!:-) Nejen proto, že nemám ráda zevšeobecňování. Já osobně, díky své práci, denně poznávám řecké ženy (i muže), jež jsou vnímaví, upřímní, inteligentní, se zájmem prozkoumat hlubiny své duše a zlepšit svůj život a své vztahy. Jsou to lidé ochotní převzít odpovědnost za svoje jednání a ochotně a nezištně pomáhají i jiným. Myslím si, že pokud někdo potkává pouze typ lidí, se kterými mu není dobře, měl by se zamyslet nad prostředím, ve kterém se pohybuje. Běžte do knihovny a potkáte tam čtenáře. Běžte na koncert a potkáte milovníky hudby. Běžte na hřiště a potkáte sportovce. A pokud chodíte jenom do hospody, tak si nestěžujte, že všichni pijí… (To neber, Markéto osobně, jenom se se tak trochu rozohnila, všeobecně!) 🙂

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 3.3.2013 at 21:48

    [11] Mrzí mě, pokud tyto stránky místo, aby přinesly pocit sounáležitosti a příležitost vzájemné výměny názorů se záměrem pomoct jeden druhému, se stanou místem, kde se budou lidé napadat a působit si vzájemně bolest! Bylo by vše snadnější, kdybyste si nebrali názory jiných lidí tak moc osobně!!! Považuji důležitý a cenný přínos každého člověka jak v mém životě, tak i na těchto stránkách. Pokud Ilias patří, stejně jako já, k lidem, kteří díky zapletenému osudu hledají svoji identitu, tak generace těch lidí, které se vystěhovali ze své země, se můžou od nás leccos naučit. Další generace totiž, ať už si toho jsme vědomí nebo ne, budou mít také s hledáním své identity trochu problém. Proto prosím, buďme na sebe hodnější a vlídnější, protože všichni nakonec toužíme po tom samém, po přijetí, po uznání, po lásce.

    Odpovědět
  • ILIAS
    Posted 4.3.2013 at 6:01

    MILE DAMY, VIDIM , ZE NEKTERE Z VAS V URAZKACH POKRACUJETE A NAKONEC I VUCI ME OSOBE. OCEKAVAL JSEM NAZORY, KTERE BUDOU BLIZKO PRAVDY A ZE NEBUDETE POKRACOVAT V DEBATE NA TAK NIZKE UROVNI. NAPISU VAM TEDY SVUJ NAZOR A MYSLETE SI, CO CHCETE. S PADEM BERLINSKE ZDI NASTAL VELKY PRILIV ZENSKE POPULACE Z BYVALEHO VYCHODNIHO BLOKU DO RECKA. VEDLE SRDECNICH ZALEZITOSTI SE ZDE KONALY I SNATKY Z ROZUMU, POKUD JE MOHU TAK NAZVAT, ALE I FIKTIVNI SNATKY ZA UCELEM POVOLENI K POBYTU A POPRIPADE I PRACOVNI POVOLENI. DAL POKRACOVAT NEBUDU, PROTOZE BY TO NEMELO CENU. PO PADU BERLINSKE ZDI , JAK JSEM UZ VYSE UVEDL SE POMALU A JISTE POLITICKOEKONOMICKA A SPOLECENSKA SITUACE ZACALA MENIT TO ZNAMENA SJEDNOCOVANI EVROPY, VOLNY POHYB LIDI, ZBOZI ATD. NASTAL I POKROK V TECHNOLOGII. INTERNET- SOCIALNI SITE. TO VSE MELO ZA NASLEDEK, ZE SE NARODY ZACALY MISIT. K SMISENYM MANZELSTVIM DOCHAZI DNES NA CELEM SVETE JESTE VE VETSI MIRE, NEZ KDYKOLIV JINDY. NENI TO JEN MUZSKA CAST RECKE POPULACE, KTERA VSTUPUJE DO SMISENEHO MANZELSTVI, ALE I REKYNE SI BEROU CIZINCE. V DNESNIM GLOBALIZOVANEM SVETE TO JE UPLNE NORMALNI. JENOM MNE ZARAZELO , JAK ZJEDNODUSENE A POVRCHNI VYSVETLENI PRO TO MELY NEKTERE DAMY. PREJI VAM HEZKY DEN A PRACOVNI TYDEN.

    Odpovědět
  • Karel Strobl
    Posted 4.3.2013 at 8:21

    Koukám, že to tu vře, tak si dovolím také trochu “přilít olej do ohně”
    Inu proč Řekové…?!
    Tak jak to vidím, slyším a jak se to děje kolem mě. Hezké Řekyně jsou trochu vypočítavé a neskromné a kolikrát jsem viděl i slyšel, že ohrnují nad muži nos jen proto, že přijedou “špatným autem” na rande. Chtějí zabezpečení a luxus /Já dodávám, že nevědí co chtějí a nedají pokoj dokud to nedostanou../. Tedy to se týká dívek a žen mladšího věku. A protože málokdo na našem ostrově jim to, co požadují může poskytnout, houfně prchají do Athén a velkých měst.
    Takže co se tedy stane? No,že holky, ženy nejsou. Na Lefkádě, si troufnu říct, že žije 50% mužů bez ženy. Nejsou vybíraví, ale ony prostě nejsou. Proto ať už jedu kamkoli, všude mi říkají přivez, jakoukoli, bude se u mě mít dobře. Tedy hlavně chlapi v mém věku kolem 45 let, ale vyjímkou není ani 75 a vlastně jsem o tom i psal. Oni netouží jen po Češkách, ale po každé, /dámy prominou/ co jí má. Pochopitelně nikdo nechce žít sám, zústat sám a nemít pro koho žít. Jinou otázkou jsou, pokud žijí, všeobecně vládnoucí matky svobodných mužů. Většinou těžce nesou cizinku v rodině a snaží se jí jakkoli vyhnat. Pokud vše vydrží a zplodí potomka, matka-šéfka zjihne a začne snachu připravovat na její budoucí pozici šéfky. Pro Češky jsou Řekové exotikou nehledě na ostrovní prostředí. Jenže stačí se rozhlédnout a poslouchat. V pernamenci jsou i Polky, Rumunky, Bulharky.. Rozčarování však přichází velmi brzy. Být zavřená v Agios Petros v chaloupce se slepicemi, vypadá jinak v době sezony a jinak v zimních měsících, kdy je v kamenných domcích zima, po stěnách se černá plíseň vlivem srážení vlhkostí pokud zatopíte. Jít není kam, venku většinou leje a sen o princi na Šemíkovi se rychle rozplývá..
    Život na ostrovech mimo sezonu, tedy, když to turista nevidí, je celkem stereotypní dřina na pozemku či pozemcích. Tak to skutečně je, ať se to komu líbí, či ne.
    A mám to tu moc rád

    Odpovědět
  • admin
    Posted 4.3.2013 at 10:32

    komentar 11 od zuzy byl smazan. omlouvame se, ale urazlive komentare budeme bez milosti mazat.

    Odpovědět
  • natalia
    Posted 4.3.2013 at 10:42

    [14] takzvane ,,psonares,, jsou vsude, jak u nas tak v recku…stejne jako hystericke zenske….neumim si ale dost dobre predstavit proc by se mela nejaka ceska nebo slovenka vdavat do recka kvuli nejakym papirum ..povoleni na pobyt a podobne….za prvni to tady v tom ,, bordelu´´ nikdo nekontroluje a za druhe takhle se pokouseji dostat lidi do velmi vyspelych ekonomicky zemi….cimz teda recko urcite neni.Ale to je jedno….
    Co se tyce rozdilu mezi nasima holkama a rekynemi je spis to ze jsme o hodne vic sobestacne a ne tak hrozne rozmazlene ( v dobrem slova smyslu ). Ja ziju v recku uz skoro 20 let, poznala jsem hodne rekyn ktere jsou nezavisle, sobestacne , inteligentni a umi velmi dobre postarat jak o sebe tak o rodinu bez toho aby si celej den porad na neco stezovali…znam jich bohuzel a hodne vic, ktere si cely den kvuli necemu stezuji, porad maji pocit ze se o ne musi nekdo starat a boji se samostatne rozhodnout o cemkoliv…nemuzou za to samozrejme , je to vysledek domaci vychovy….tady se povazuje skoro za barbarstvi kdyz se deti vychovavaji k samostatnosti a kdyz se jim ve vsem hned nevyhovi…..

    Odpovědět
  • Athena
    Posted 4.3.2013 at 11:05

    Moc hezký,pravdivý,poučný článek od tety Kally a souhlasím s ním,ve většině případech/obzvášť na řeckých malých ostrovech/tomu skutečně tak je!!
    Musím souhlasit i s Karlem,jelikož žiji na ostrově a tak nějak to tu opravdu chodí.Ráda bych se ale držela daného tématu ,a né chytání se za slovíčka.Každý má svůj názor,který mu samozřejmě nikdo nebere,ale tohle mi spíš přijde jako nějaká osobní válka,kterou se snaží někteří komentující rozpoutat.Řekla bych ,že bychom si raději měli vážit lidí,kteří do tohoto projektu vrazili nejen spoustu peněz a vlastního času a energie,než mařit účel těchto stránek.Krom toho spoustě lidem i mě osobně,články a psychol.poradna velmi pomáhají,takže bych ocenila víc respektu a pojďme raději diskutovat k daným tématům.Osobně si myslím,že Řekům imponuje naše ČESKÁ SAMOSTATNOST,pracovitost,nápaditost,Češky jsou prostě nejen” holky krev a mlíko”,jsou hlavně velmi přizpůsobivé jakémukoliv prostředí,samostatné/je to českou výchovou z doby komunismu/, a pokud jsou zde v Řecku i finančně nezávislé,pak jsou pro řecké ženichy tím nějvětším pokladem pod sluncem!A to pak zjihne i ta největší tyranská tchýně,jelikož ta něvěsta udělá spoustu práce ráda i za syna.Bohužel,si myslím,že řecká mládež není vychovávána k samostatnosti,alespoň já se stím za dobu dvaceti let ještě nesetkala….ale to může být třeba další téma Kalliiny poradny.Já osobně byla vychovávána v tvrdších podmínkách a dodnes to oceňuji na každém kroku….mluvím o té samostatnosti.Jak tady psala p.Kalli,že se sem většinou přivdají ty více nebojácné ,musím naprosto souhlasit.Tím se rovněž vysvětluje fakt,že ty dynamičtější jsou tzv.”držáci”,a jsou v Řecku už více jak deset či dvacet let.Ti nesamostatní,si myslím, nemají reálnou šanci v tomto odlišném světě přežít.Když už….tak některé z nich většinou končí v psychologických poradnách a na psychofarmakách.Jak psal komentující přede mnou ,jiné je to pro ty “citově slabší”v létě,a naprosto jinak pak vypadá realita v zimě!Já za sebe říkám,a mnohokrát jsem to řekla i manželovi,že je to tu jen pro silné jedince….a to já asi podle všeho budu!!Proto jsem tu už 21let!Děkuji a p.Iliasi ,zkuste si to nebrat tak moc osobně,nemyslím si ,že Vás někdo uráží,naopak,to Vy si to na sebe asi moc vztahujete.Děkuji a hezký den .

    Odpovědět
  • alena
    Posted 4.3.2013 at 11:05

    u nas na ostrove je taky vic chlapu,ale to bude asi tim,ze jsme vedle turecka a je tu plno vojaku 🙂 jak kalli rika,ze zalezi na prostredi v kterem se pohybuje je pravda….ja se pohybuji kolem tance,sportu…a bohuzel porad plati ta povrchnost 🙁 je nas tu na ostrove asi sest,sedm cesek a slovenek,kazda trochu jina,pohybujici se tu v jinych zajmech a mistech, bohuzel uplne vsechny mame stejnou zkusenost a ani jedna za ty leta tu nemame ani jedinou mistni kamaradku. mozna v cesku by jsme se spolu ani nebavily,jak jsme ruzne,ale tady nas to okoli paradoxne sblizuje a samozrejme je take uleva mluvit rodnym jazykem 🙂 verim,ze i tady se najdou rekyne,ktere namy nebudou opovrhovat a doopravdy nas tu prijmou bez pretvarky mezi sebe,jen jsem bohuzel na takove nenarazila…ale ja jednou najdu!! 🙂

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 4.3.2013 at 16:16

    [18] Téma o samostatnosti je dobrý nápad! Bylo by hezké, kdybys to nějak zformulovala (nebo kdokoliv jiný, kdo by měl chuť) a poslala na můj mail. Zvlášť, jestli ti to přináší problémy, že máš jiný výchovný přístup k dětem, než je tu zvykem. Díky za inspiraci.

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 4.3.2013 at 16:24

    [15] Nám olej nevadí, hlavně aby byl kvalitní a olivový!! 😉 Díky za názor!:-)

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 4.3.2013 at 16:36

    [19] Milá Aleno, když si udržíš optimismus a dobrou vůli, tak si určitě, dřív nebo pozdějí nějakou řeckou kamarádku “přitáhneš”. Podobný názor slýchávám i na Corfu, o tom, že místní ženy nepřijímají cizinky (dokonce ani Řekyně z jiných oblastí) mezi sebe. Třeba i komunikují, ale drží si odstup. Asi je to tím, že mají svůj okruh příbuzných a přátel a tak tolik nepotřebují kamarádství někoho jiného. Taky možná hraje roli jakási ženská rivalita, nechuť k tomu exotickému, neboť může ohrozit “moje postavení u mužů”. Pokud budeš vysílat vlny sympatie, přijetí a zájmu, pak si zvyknou na tvou přítomnost, nebudou tě brát jako sokyni a vše se zlepší. Aspoň doufám… 🙂 Díky za optimistický přístup!

    Odpovědět
  • natalia
    Posted 4.3.2013 at 18:39

    rozdil ve vychove deti…..tema na dlouhou ale myslim ze moc zajimavou diskusi…kazdopadne rozdily jsou velke, pocinajic tim jak jsme byli vychovani my …..prisneji ale jak pise Athena ve trvdsich podminkach ale dnes to ocenujeme jelikoz chapeme ze to bylo pro nase dobro….stejne jako to pochopi jednou nase deti, proste nemusi mit vsechno na co si vzpomenou a hlavne je dulezite je ucit tomu ze si veci maji vazit, ze to neni jenom o neco si rict a hned to mame , ja osobne mam tri dcery a od mala je ucim k tomu ze je zapotrebi doma pomahat a veci ktere chteji si musi necim zaslouzit…

    Odpovědět
  • patata
    Posted 4.3.2013 at 20:11

    cudzinku mozu kopnut do riti kedy chcu, domacu nie!!!

    Odpovědět
  • ostrovanka
    Posted 5.3.2013 at 9:32

    co se zeptat nejakych reku, nasich manzelu, partneru?

    Odpovědět
  • dancha
    Posted 5.3.2013 at 13:54

    Já jsem jednou kupovala maso a paní prodavačka, vzdálená příbuzná mého muže, se mnou vesele povídala. Už nevím, co jsme přesně říkaly, ale najednou z ní vypadlo, že vůbec cizinky nemusí a že si myslí, že zbytečně berou místním ženám chlapy. Pak si asi uvědomila, že já jsem také cizinka, protože se zarazila. Chtělo se mi smát, byla to taková trapně dojemná situace. Je na tom vidět, že tady působí předsudky, které ten mozek drží za každou cenu, bez ohledu na situaci. Já myslím, že pro Řekyně také nejsme otevřená kniha, do které by se hned rády začetly. V Čechách se také nekamarádím se všemi, takže se ani nejde kamarádit se všemi Řekyněmi Řecka:) Prostě se musí hledat, stejně jako v Čechách. Věřím, že bych tady mohla mít x dobrých kamarádek z řad Řekyň. Jenomže cesta k nim je trochu více zarostlá. Až ji prosekám, tak si budu už balit kufry jinam :)))))

    Odpovědět
  • Athena
    Posted 6.3.2013 at 11:12

    [24] …..?myslim,ze pokud ma ta “cizinka” dost zdraveho rozumu je sobestacna,vezme nohy na ramena sama a usetri se facek a kopancu sama!
    Ta “domaci”,to ma o dost slozitejsi,rozchody a rozvody se v Recku velmi tezce nesou,vetsinou tim pak trpi cela rodina vcetne potomku po cely zivot!

    Odpovědět
  • alena
    Posted 7.3.2013 at 11:18

    potomci tim trpi stejne,at jsou to reci nebo cesi. zajimalo by me,v cem to ma ta domaci o dost slozitejsi,rozvod je rozvod a je jedno,kde je,zalezi jen,jak se lide pri nem chovaji.

    Odpovědět
  • Athena
    Posted 7.3.2013 at 11:49

    Souhlasim,ze tim trpi potomci stejne u nas ci v recku,jen si stale myslim ,ze v Cechach jsou rozvody naprosto bezne a normalni. Krom toho jsme mezi prvnimi v zebrickach rozvodu!o recku bych to ja osobne tak nevidela,rodina zde byla ,je a bude vzdy na prvnim miste,coz rozhodne nemohu tvrdit o CR!netvrdim ovsem,ze neex.vyjimky.ale aleno ja pouze reagovala na koment.c.24,jinak rozvody ac uz zatizene detmi ci nikoli,je take velmi zajim.tema a muzem spolu diskutovat pri nekt.z dalsich clanku.otazka znela …co pritahuje Reky na cizinkach?diky .

    Odpovědět
  • Mladik
    Posted 21.3.2013 at 16:40

    Tak si trochu nalijeme cisteho vina a zminime to podstatne, co v clanku chybi… Proc jsou nektere Cesky pro Reky zajimave? Protoze nejen v Recku je nejsnadnejsi dostat Cesku do postele. Rusky, Moldavky, Cesky… Casto to hazou do jednoho pytle a u techto divek je zajima jen jedno. K temto divkam si mohou dovolit to, co by si k mistnim devcatum v zivote nedovolili a to hraje obrovskou roli. Respekt a opatrnost Reku vuci Rekynim je neuveritelna, protoze x veci, ktere prochazeji u ceskych holek by u reckych neprosly. A nazyvat Rekyne z ceske strany “psonares”? Ze se o sebe Rekyne staraji a snazi se take dobre oblekat je celkem znama vec, ale nezapominejte, ze nejvetsi koncetrace modelek a holek z erotickeho/porno prumyslu je v prumeru prave z Ceska. Tak to radeji “psonares”, nez holka, ktere se nechce pracovat a vydelava radeji svym telem – v Recku jich z CR take potkate dost a Rekove to vedi, nejsou slepi a od toho take vznika vseobecne vnimani Cesek. Proto Ceska pro Reka ano, ale pouze jako chvilkova zabava, do manzelstvi pro ne vsak mnohem spolehlivejsi a vaznejsi Rekyne. Samozrejme najdete take Reky, kteri jsou ve snatku s Albankou, nebo s holkama z vychodniho bloku, ale casto se o takovych rika, ze “na ne nic lepsiho nezbylo”. Neurazte se prosim, samozrejme vim, ze to tak neni ve vsech pripadech. A uplne jina situace je, pokavad se jedna o Reka, co vyrostl, nebo zije za hranicema Recka. A co se tyce Reku z ostrova a z mest, tak pravdou je, ze ti z mest jsou vazne o neco pohodovejsi, ale tomu neni jen v Recku.

    Odpovědět
  • holka z vychodniho bloku
    Posted 22.3.2013 at 9:01

    [30] kde jste na to prisel?

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 22.3.2013 at 9:39

    [30] Mily mladiku, doufam, ze tento ponekud absurdni komentar lze pricist mladicke nerozvaznosti! 🙂 Pokud by skutecne platilo, ze nejvetsi koncetrace modelek a holek z erotickeho/porno prumyslu je v prumeru prave z Ceska (jsou k tomu nejake statisticke podklady?) je vysoce nepravdepodobne, ze by se tyto zeny touzily provdat do Recka. Myslim, ze manzelstvi obecne neni v jejich profesionalnim zajmu! Pokud tedy nevidim cely svet jako film Andel s dablem v tele…

    Otazka znela, proc si Rekove chteji brat cizinky a kazdy soudny clovek, ktery predpoklada, ze maji recti muzi inteligenci, bude hledat nejake kvality cizinek, ktere mohou vest k tomu, ze jim Rekove davaji prednost. To neznamena, ze jsou Rekyne horsi, v zadnem pripade. To same se stava Rekynim v Cechach (mohu potvrdit z vlastni zkusenosti). Jakmile jsem v Cechach rekla sve jmeno a tak se automaticky obratila rec na muj puvod, muzi okamzite zbystrili pozornost. Neslo o to, jestli jsem lepsi nebo horsi nez Cesky, stacilo, ze jsem jina. To ovsem plati predevsim mimo hranice komunity. Jakmile clovek zije v komunite, okamzite je bran jako “od nich” a ne jako samostatny jedinec.
    Je opravdu skoda, ze spousta lidi je vhozena do jednoho narodnostniho pytle jako napr. Albanec, Pakistanec, Ceska nebo Ukrajinka. Ztracime pak uplne moznost videt kvalitu a krasu kazdeho z nich…

    Odpovědět
  • Ten nejmladsi
    Posted 22.3.2013 at 16:26

    Mila Kalli, ja se nebavim vubec o tom, ze se ceske zeny chteji provdat do Recka (to by si ted pomohly :)). Ja se bavim o vseobecnem pohledu Reku na ceska devcata. Cil nebyl kohokoliv urazit. Ja to napisu laicky – kdyz se pujdete podivat v GR do “zabavniho” podniku, tak pravdepodobnost, ze tam potkate Cesku je velmi vysoka (ackoliv uz ne tolik jako driv – ekonomicka krize), zatimco kdyz pujdete do takoveho podniku treba v Nemecku, kde je statisice Reku, tak pravdepodobnost, ze potkate Rekyni v takovem podniku je dost mala. Cekam na utoky, ze “vymetam kdejaky bordel v Evrope”, ale neni tomu tak. X takovych holek jsem poznal v CR, i v GR, aniz by to melo pracovni souvislost :). Zrovna dnes se me dvojice znamych Reku ptala na ceska jmena divek, ktere se predvadi nekde na internetu… K jejich zklamani jsem nevedel, ktera bije a uprimne uz me nudi tyhle neustale otazky a narazky, jak kdybych byl nejaky pasak jen proto, ze znam ceskou zem a domluvim se cesky :(. Ty neustale kecy, at jim privezu Cesku jak nejake zbozi me vazne uz urazi a naopak, kdyz s nadsazkou reknete, at oni privezou nejakou Rekyni, tak na Vas koukaji, jestli jste pri smyslech.
    O tom, ze Rekove si udajne chteji brat cizinky… Je zajimave, ze vsichni moji recti kamaradi dali prednost v manzelstvi Rekyni. Jak je to mozne? Vzdyt Recko je plne holek z Albanie, Rumunska, Bulharska, vychodni Evropy, Asie, Afriky… A tez jsem nepsal, ze Rekove hazi Cechy do jednoho pytle s Pakistanci a podobne. To vubec ne. Naopak – ti, co o CR neco vedi, tak ma CR vseobecne dobre jmeno. Na druhou stranu, kolik Reku se Vas zeptalo, zda se v CR mluvi ruskym jazykem a podobne perlicky? Nekteri vidi CR az moc “vychodne”, to je proste fakt…
    Mam zkusenosti jak s Rekynema, tak i s Ceskama a nemam problem, stejne tak s nikym vicemene z Evropy, ale chteli jste tu i nazor Reku, tak myslim, ze jsem z casti o tom neco napsat mohl. Ono staci, jak se nekteri Rekove dokazi dvorit Ceskam (a jinym cizinkam), az je to divadlo opravdu trapne a naopak vedle Rekyne uplne jiny clovek :). Takze mym cilem nebylo nekoho znehodnotit, ale jen upresnit, jak to zhruba Rekove vidi, protoze podobne clanky jsou uz opravdu prehnane, ackoliv priznavam, ze uz jsem zazil z nekterych internetovych clanku, ci magazinu vetsi extremnosti – ohledne chovani k zenam srovnavani Reku s Arabama, oblibenost Cesek diky vseobecne spatne povesti Rekyn (?), atd… Na druhou stranu neni nahodou, ze se najde tez nekolik ceskych divek, ktere prozily vztah s Rekem a nemaji na to vubec dobre vzpominky. “Vzdyt my jsme tak oblibene…” A opet opakuji – bavim se o Rekach v Recku! To, ze existuje nekolik smichanych reckych paru je logicke. On napriklad Rek, co zije v CR, nebo v Polsku, tak tezko muze cekat zastupy reckych nevest :). A hlavne, vsechno je individualni, ale zase nedelejme z par kontrastu mezi GR a CR, jaka to neni exotika. Stale jsme v Evrope, ne nekde v Cine, nebo v Zambii.

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 22.3.2013 at 21:30

    [33] Diky za odpoved a moznost pokracovat v dialogu. Ja si cenim kazdeho komentare, ktery je napsan v dobre vuli a vyjadruje nazor cloveka zalozeny na jeho zkusenosti. Nikomu nechci jeho nazor brat nebo vymlouvat. To, co mi je neprijemne, je kdyz nekdo uvadi nejaka obecna tvrzeni jako napr. “Rekyne jsou psonares s hodně povrchníma hodnotama”, nebo ze “Cesky je nejsnadnejsi dostat do postele.” A navic, kdyz jsou tyto teze uvedene slovy: “A hlavně tam (v clanku) chybí to…” [4] a nebo “Tak si trochu nalijeme cisteho vina a zminime to podstatne, co v clanku chybi… [30] Takto napsane to vypada, jako bych snad zamlcela nejaka dulezita fakta, o kterych vim, ale nepisi o nich. Takze chci jasne rict, ze ja -jako autorka clanku- s temito tvrzenimi zasadne nesouhlasim.

    Rada bych pri teto prilezitosti rekla neco o zevseobecnovani a “usudku narychlo” obecne. Verim, ze je omezujici a vyjadruje omezenost pohledu toho, kdo to dela.
    Reknu vam maly pribeh: Byl jednou jeden clovek, ktery bydlel ve svem byte, ze ktereho nikdy nevychazel. Zil tam dlouho a znal ho velmi dobre, kazdy centimetr v tom byte by mohl poslepu popsat. Byl presvedcen o tom, ze neexistuje nic, o cem by v tomto svem svete nevedel. Pripadal si nesmirne sebejisty a sebevedomy. A pak jednoho dne otevrel dvere a ocitl se na dvorku. Objevil se pred nim najednou novy svet, strom, kus travniku. Napred znacne znejistel, ale pak prozkoumaval tento kousek noveho sveta tak dlouho, az v nem poznal kazdou pid. Zaradoval se a pomyslil si: Vsechno tu znam, nic me nemuze prekvapit.
    A pak najednou objevil dvere, ktere vedly z dvorku na ulici, otevrel je a spatril silnice, chodniky, auta a trafiku. Byl prekvapen, ze je tam tolik novych veci a zacal je postupne prozkoumavat. Kdyz uz znal sidliste jako sve boty objevil vstup do metra, pak cele mesto, pak nadrazi a vlaky a spoustu dalsich mest. Pokazde si rikal: A, uz znam cely svet! A pokazde se objevily dalsi a dalsi nove veci a novi lide. Cim vice mest, statu a svetadilu objevil, tim mensi si v tom velkem svete pripadal. Uz vedel, ze nemuze znat kazdou pid a vedet vsechno uplne jiste. Cim vic se mu rozsirovaly obzory, tim vice pokory v sobe citil. A pak vysplhal na vrchol nejvyssi hory a dival se do hvezdneho nebe. A rikal si, jakpak to tam asi vypada…? A v tu chvili si uvedomil: “Vim, ze nic nevim…”

    Verim, ze lide, kteri pouzivaji prilis sebejiste soudy, mozna jeste neobjevili dvere vedouci z jejich maleho, ale tak dobre znameho bytu.
    Preji prijemny vecer!

    Odpovědět
  • Mladik
    Posted 23.3.2013 at 0:24

    Kalli, ja nerikam, ze se vsim vypsanem souhlasim a nebo, ze se mi to libi, ale bavili jsme se snad o pohledu Reku, ne?! Snazil jsem se jen lehce tlumocit :). Me se take nelibi, kdyz nekde Cesky hned radi do Ruska, vychodnich bloku a podobne a neni to z nejakych nesympatii k ruske spolecnosti. V me spolecnosti se pohybuje take nekolik cizincu a oni vazne neposlouchaji neustale kecy “joo, Ceska, to tenkrat na ostrove…” + “to kdyz jsem byl na dovolene v CR, tak jsme si uzili tam a tam” + “byl jsem v podniku x a pak sel do y a v obou Cesky…” + “videl jsem jsem odvazny casopis, ty holky byly z Ceska”… Tak uz to tady proste maji zafixovane. Podobne voloviny znaji (pred drahou polovickou se o tom urcite chlubit nebudou), ale jmena jako Navratilova, ci Spotakova, to je pro ne spanelska vesnice. Diky fotbalu vsak znaji Sklenarikovou, ale ta neni cista Ceska, ze ano :). Navic smutne je, ze tohle nejsou vytvory nejakych pubertaku, jak by asi nekdo cekal. Na druhou stranu se chce nekdy podivat do zrcadla. Opet nechci, aby to kdokoliv bral osobne, jelikoz vim, ze to je samo o sobe skoda, ale je opravdu sem tam slyset (jak psala dancha), ze nektere cizinky zbytecne prebiraji chlapy. Sam z jedne osobni zkusenosti vim o ceske holce, ktera v podniku, kde pracovala, tak svadela zadane/zenate chlapy a samozrejme to nemelo stastny konec a podobnou zkusenost nemam jediny. V GR se opravdu velmi lpi na rodinu a myslim, ze sami vidite, ze se casto snazi i prehlizet urcite problemy, aby ta rodina vydrzela, ale podobne zasahy jsou proste pro mnohe pres caru.
    Zaverem – jestli mate doma Cecha/Cesku, nebo Reka/Rekyne, tak neni duvod k panice… Oba narody povazuji za hezke, chytre a sikovne. Preji vsem hezky vikend a stesti v recko-ceskych vztazich!

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 23.3.2013 at 17:52

    [35] Je hezke mit nazor od muzu Reku, at uz z jejich vlastni zkusenosti nebo zprostredkovany od jejich pratel. (Hlavne kdyz to neni takove to vseobecne “Jedna pani povidala”! bez logiky a argumentu:-) )
    Pro me osobne je zajimave dozvedet se neco z oblasti “zabavnich podniku”, jak pises. Asi proto, ze je to svet za dvermi, ktere ja neotevru (abych tak pouzila primer z meho metaforickeho pribehu).
    Co rict na stiplave komentare tvych pratel o Ceskach? Vis, kdyby je sami nevyhledavali, tak by je asi nepotkali… Kazdy sam je zodpovedny za to, v jakem prostredi se pohybuje. Je nesmyslne, aby se posmesne divali na tebe, jako bys snad ty mel zajistit lepsi mravni uroven ceske divci populace!!:-)
    Takze, byt tebou, asi bych se tim nenechala rozhodit, nebot se zda, ze ti lide kritizuji neco, co se jim svym zpusobem libi a radi to vyhledavaji (napr. na netu, jak pises). I v teto oblasti plati, ze pokud je poptavka, tak je i nabidka…
    Diky za komentar a doufam, ze nevadi, kdyz podavam “nevyzadane rady”! 🙂

    Odpovědět
  • helca
    Posted 30.3.2013 at 12:35

    pro Mladika,
    nevim Mladiku kde zijes ale ja jsem navstivila dost zabavnich podniku jako zakaznice ze zvedavosti, a vsechny podniky u nas na ostrove Kreta coz je kurna velky ostrov a ve vsech barech jsem narazila na: rusky, ukrajinky, bulharky, polky nikoho jineho a dokonce i rekyne kdyz to byl slusnejsi bar typu Poto Parea takze opravdu nevim a na cesku jsem nikde nenarazila, nehlede na to ze vetsinou ty bary jsou jedna komunita, pracuje tam bulharka na 99% jsou vsechny bulharky drzi si ty fleky pro krajanku a i dohazuji holky takze prijizdi nove a nove. Bohuzel at je to jak chce i za komunismu CR mela penize byl to takovy Wildwest v komunistickych zemich byli jsme na tom ekonomicky nejlip a ani dnes tomu oproti zemim jako Bulharsko, Ukrajina apod. neni jinak, proto cesky nemaji zapotrebi delat v takovych podnicich bo si muzou najit normalni praci jak v CR tak i tady. A jestli je nejka stripterka nebo pornoherecka je trosku jina vec ale ty jsou vsude na Svete vsech narodnosti. Znas tu reckou blondynu co byla zpevacka a modelka a nakonec je neznamnejsi porno hvezda Recka? Mam blbou pamet na jmena ale urco ji znas.

    Odpovědět
  • helca
    Posted 30.3.2013 at 12:43

    zakaznice mysleno…sla jsem na drink, nevyuzila jsem sluzeb 🙂

    Odpovědět
  • Marie
    Posted 7.4.2013 at 19:01

    Rekove uz si vetsinou Cesky neberou. Procento se radikalne zmensilo,protoze se v Recku zvysil nacionalismus,se zaminkou ekonomicke krize.

    Odpovědět
  • ostrovanka
    Posted 8.4.2013 at 10:29

    to nevim. tady na korfu jsou cesky porad v kurzu. myslim, ze jen tenhle rok bude tak 5 svateb:)

    Odpovědět
  • Mischell
    Posted 18.6.2013 at 14:39

    taky se musím smát,tady v peloponesu jsou naštěstí vzdělaní Řekové a líbí se jim Česká kultura a je tu hodně provdaných češek,které jsou spokojené:-) ba naopak pro řeky je rumunská národnost dívek pro pobavení :-)a slyším poprvé,že by jsi Češku pletli s Ruskou,vůbec a myslím si,že tady jde spíš o kulturu samotné osobností a jak se ta žena dokáže chovat ve společnosti :-)podle toho je pak brána ostatními,hodně štěstí,hezký den přeji.:-)

    Odpovědět
  • zuzka
    Posted 17.5.2014 at 18:36

    Ostrovanko to jsi mluvila o me ze? v tvem 1 komentri v druhe casti mas pravdu! Kalli cekam jak rozeberes nas,nahodou nevydas to take knizne ty tve rady?celkem by se nam to hodilo mit te po ruce…[1]

    Odpovědět
  • Kalli
    Posted 18.5.2014 at 12:07

    [42] 🙂 Chceš se nechat rozebrat, Zuzko?:-) Snažím se rozebírat jenom ty, co si o to řeknou, a nechat je, ať se pak názorově poskládají tak, jak si sami přejí… Jsem ti k dispozici… Pokud si mě najde nějaký vydavatel, tak proč ne..?:-) Já mám knihy ráda! Na druhé straně, možnost mít zpětnou vazbu a kontakt prostřednictvím komentářů, je moc fajn.

    Odpovědět

Leave a Comment

0.0/5